Nieuws uit het CvK

Op 20 november hebben we weer vergaderd. Hierbij enkele punten die voor u en voor jou van belang zijn.
- De pieptoon in de kerk is weg. Na veel uittesten bleek dit door de nieuwe grondbuizen van de warmtepomp te komen. Blijkbaar namen die de aarding van de kerk over. Je moet er maar op komen!
- We zijn bezig met de RI&E (Risico Inventarisatie en Evaluatie) van de kerk. Daarbij lopen we alles na wat voor problemen kan zorgen. Fire Prevent is al langs geweest. Ook gaan we kijken hoe we de elektrische installaties op langere termijn gaan controleren.
- BHV, de KRM-ers en kosters zijn weer toe aan hun jaarlijks BHV opfriscursus. Dat wordt waarschijnlijk 15 of 29 januari
- Bij het orgelconcert is bijna € 1000,- opgehaald. Een mooi bedrag waarmee we de onkosten goed kunnen dekken.
- De renovatie van Eben-Haëzer krijgt steeds meer vorm. Jan Dirk had een voorzetje gemaakt voor een glazen kap boven de entree en de hal. Dat lijkt een goede mogelijkheid om veel meer licht en ruimte te creëren.
- Op de gemeenteavond zijn in het kort de plannen voor Eben-Haëzer gepresenteerd. 28 november vergaderen we weer. We denken dat we de renovatie in twee aansluitende etappes kunnen doen. Eerst de zolder, de kelders met ventilatie en verwarming en de trappen. Daarna de begane grond, waarbij we via de zijingang de zolder kunnen bereiken. We denken zo EH toch nog wat open te houden.
College van Kerkrentmeesters