Nieuws uit het CvK

Na onze vergadering op 12 februari willen we jullie graag op de hoogte brengen van enkele punten die besproken zijn:
-Naar aanleiding van de BHV-oefenavond in de kerk hebben we waardevolle feedback ontvangen. We zullen de verlichting richting de verzamelplaats verbeteren en meer aandacht besteden aan de vluchtroutes en de procedures voor ontruiming in de kerk.
-De pinautomaat voor de collectebonnen bij Rijk van Dijk is verouderd en zal binnenkort worden vervangen.
-Hoewel we aanzienlijke donaties ontvangen via de Givt-app, moeten we ook een deel daarvan aan Givt afstaan. We onderzoeken alternatieve digitale donatiemogelijkheden en vergelijken de kosten.
-Alle aktes voor de verkochte stukjes grond langs het kerkpad zijn inmiddels gepasseerd. De opbrengsten hiervan zullen worden aangewend voor de renovatie van Eben-Haëzer. Het kadaster stelde nog enige eisen, aangezien de grond op naam staat van de Nederlandsche Hervormde Kerk te Kootwijk, terwijl de Hervormde gemeente te Kootwijk – Kootwijkerbroek deze probeerde te verkopen.
College van Kerkrentmeesters