Ingroeilessen

Aankomende zondag 3 maart zal de 2e ingroeiles gegeven worden aan de beide Bijbelklassen en de driejarigen.
In het programma van Op Reis en Op Stap zitten speciale onderwerpen om de kinderen meer wegwijs te maken met de gebruiken en gewoontes in de kerk. Bijbelklas 2 heeft een eigen programma en Bijbelklas 1 en de driejarigen hetzelfde. Het is een Bijbelverhaal wat betrekking heeft op het onderwerp en er zijn foto's van het onderwerp, zoals wij het gewend zijn in onze gemeente.
Daarnaast zal de dominee er in de kerk kort op ingaan zodat ook de oudere kinderen het meekrijgen. Natuurlijk kan het soms ook voor een tiener of volwassene nog verhelderend werken.
Enkele onderwerpen zullen zijn: groeten en ontmoeten; deze hebben we vorige maand gehad. Bidden, collecteren, de dominee, de koster, dopen, het avondmaal en nog vele andere. Deze week zal het over de wet gaan. Natuurlijk maken de kinderen weer een bijbehorend werkje en krijgt u de ouderinformatiebrief mee. In deze brief leest u zoals gewoonlijk wat er behandeld is en hoe u hier thuis over door kunt praten.
We hopen van harte dat de kinderen zo stapje voor stapje dichter bij de kerk en de gemeente maar bovenal bij hun Vader in de hemel mogen komen.
Team, Kind en Kerkdienst

Person.svg